لوله‌های ASTM A270 استیل پاسارگاد

یکی از مهم‌ترین استانداردهایی که در صنایع اهمیت زیادی دارد، ASTM A270 است. بر اساس این استاندارد، لوله‌ها باید دارای ویژگی‌های خاص باشند؛ به‌ویژه اگر قرار باشد تا از این لوله‌ها در صنایع شیر، لبنی، غذایی و دارویی استفاده شود. البته این مسئله‌ای است که استیل پاسارگاد نسبت به آن حساس بوده و از این رو سعی کرده تمامی لوله‌های به کار رفته در صنایع بهداشتی و مرتبط با سلامت جامعه، مطابق با استاندارد ASTM A270 باشند.

استاندارد ASTM A270 چیست؟

بر اساس استاندارد ASTM A270 تمامی سطح داخلی لوله‌ها باید صاف و براق و بدون درز و با رافنس کمتر از 0.4 (Ra<0.4) باشند. لوله‌هایی که مطابق با این استاندارد تولید و عرضه می‌شوند، به عنوان لوله آنتی باکتریال شناخته می‌شوند و از این رو آلودگی بسیار کمی دارند. درواقع هیچ نوع آلودگی به خود نمی‌گیرد؛ البته بسته به شرایط نیاز است که به صورت دوره‌ای مورد شست‌وشو (CIP) قرار بگیرند.

از لوله‌هایی با استاندارد ASTM A270 علاوه بر صنایع شیر، لبنی، غذایی و دارویی در دیگر صنایعی از جمله نوشیدنی، سلولز، کشاورزی و پتروشیمی هم استفاده می‌شوند. برای اینکه در این صنایع انتقال سالم مواد و سیالات اهمیت زیادی دارد.

مهم‌ترین پارامترهای لوله با استاندارد ASTM A270 شامل ضخامت دیواره لوله، قطر بیرونی، سطح پولیش و زبری است. در صورتی که لوله میزان پارامترهای مورد نظر را داشت، می‌تواند گواهی این استاندارد را دریافت کند. در غیر این صورت لوله در آزمایش بررسی استاندارد رد خواهد شد.

مطالعه دو مقاله استانداردهای A249 ,A269 و ASTM 270A را بشناسید و تفاوت لوله با استاندارد ASTM A270 و ASTM A554 را پیشنهاد می‌کنیم.

فرآیند تولید لوله ASTM A270

فرآیند تولید لوله ASTM A270 بسیار ساده است. در ابتدا ورق به صورت لول درآمده و بعد با استفاده از گاز آرگون 99.98% از داخل و بیرون، جوش TIG می‌خورد. سپس با دستگاه مخصوصی، سطح صاف و صیقلی می‌شود. بعد از اتمام کار، سطح داخل و بیرون سوپر پولیش می‌شود تا تمامی خط و خش‌ها از بین برود. البته عملیات صیقل تا زمانی انجام می‌شود که رافنس به کمتر از 0.4 برسد.

این فرآیندی است که به صورت خلاصه در لوله‌های ASTM A270 عرضه شده توسط استیل پاسارگاد انجام می‌شود.

معرفی لوله‌های ASTM A270 استیل پاسارگاد

در ادامه دو لوله پرفروش ASTM A270 استیل پاسارگاد را معرفی کرده‌ایم:

لوله استیل صنایع شیری و غذایی

مشخصات این لوله شامل موارد زیر است:

  • نوع اتصال به صورت جوش لب به لب
  • رافنس کمتر از 0.4
  • دارای سطح صاف و براق و پولیش شده

نقشه فنی لوله استیل صنایع شیری و غذایی:

خرید لوله استیل صنایع شیری و غذایی

لوله استیل صنایع دارویی

مشخصات لوله:

  • اتصال به صورت جوش لب به لب
  • آلیاژ 316L
  • مقاومت بالا در برابر خورندگی و مواد اسیدی به دلیل داشتن مولیبدن

مشخصات فنی لوله به صورت زیر است:

خرید لوله استیل صنایع دارویی

لوله استیل با استاندارد ASTM A270 یکی از مهم‌ترین لوله‌هایی است که باید در صنایع بهداشتی به کار برود. متأسفانه برخی به دلیل ناآگاهی خریداران از این موضوع سوءاستفاده کرده و اقدام به فروش لوله‌های دکوراتیو به جای لوله ASTM A270 می‌کنند که این مسئله می‌تواند سلامت افراد را به خطر بیندازد. استیل پاسارگاد عرضه‌کننده بهترین لوله‌های صنایع دارویی، غذایی و شیری است که تمامی محصولات خود را با ضمانت اصالت عرضه می‌کند. در صورتی که قصد خرید یا دریافت مشاوره را دارید، می‌توانید با کارشناسان استیل پاسارگاد تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *