رول بولت استنلس استیل (فولاد ضد زنگ)

در این بخش از محصولات وبسایت، قصد داریم شما را با رول بولت استنلس استیل آشنا کنیم. به‌دلیل تنوع گستردۀ انواع محصولات استنلس استیل، ابتدا شما را با دنیای فولاد آشنا می‌کنیم و سپس به ساختار کلی این محصولات و کاربرد آن در صنایع مختلف می‌پردازیم. در گام نهایی، توجه شما را به معرفی انواع محصولات زانو فولادی و کاربردهای آن جلب می‌کنیم. پس با شرکت استیل تولیدی و بازرگانی پاسارگاد همراه باشید تا نگاه کوتاهی به این بخش جذاب از صنعت، بیندازیم.

.

رول بولت استنلس استیل( فولاد ضد زنگ)

 یک نوع پیچ از جنس آلیاژ استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ است که وظیفه ثابت نگه داشتن یک قطعه و یا ماشین آلات را در داخل زمین، سیمان، سطوح و ساختمان به صورت ساپورت را دارد که در برخی صنایع جهت ثابت نگه داشتن کفی ساپورت در زمین استفاده می کنند.

 فولاد زنگ‌نزن یک آلیاژ فلزی است که حداقل 10.5 درصد کروم دارد. کروم به فولاد خاصیت مقاومت در برابر خوردگی و شرایط مختلف محیطی می‌دهد که 64% از آهن و کمتر از 2%کربن وعناصری هم چون نیکل،کروم و… تشکیل شده است.استنلس استیل فلز مادر(طلا،نفره،مس)نیست و نوعی آلیاژ است .

در واقع فولاد در مجاورت هوا قابلیت زنگ زدگی دارد که وقتی با نیکل ترکیب میگردد به استنلس تبدیل می گردد و ضدزنگ می شود و کروم داخل آن باعث سختی می شود.

اجزای تشکیل دهنده رول بولت استنلس استیل

  • پیچ: وظیفه نگهداری و شفت کردن روکش و مهره را ایفا میکند
  • روکش چاک دار: روکش چاکدار در رول بولت استنلس استیل وظیفه محکم کردن قطعه را در زمین ایفا میکنند
  • واشر: واشر در رول بولت استنلس استیل به دو نوع تخت و فنری نیز می باشد که جنس آن از فولاد ضد زنگ(استنلس استیل) 304 نیز میباشد و بین پیچ و مهره و روکش چاکدار نیز قرار می گیرد.
  • مهره :مهره در رول بولت های استنلس استیل وظیفه سفت و محکم کردن قطعه ها را دارد که جنس آن از فولاد ضد زنگ(استنلس استیل) 304 نیز میباشد و شکل آن به صورت آچار خور و یا 6 گوش نیز می باشد

نحوه کارکرد رول بولت استنلس استیل

رول بولت استنلس استیل  از  یک پیچ، یک روکش چاکدار، واشر و مهره نیز تشکیل می شود

بدین صورت که در داخل سیمان، دیوار، زمین سوراخی ایجاد کرده بعد رول بولت را در آن قرار می دهیم و قطعه ی مورد نظر را به پیچ به صورت کونیک (conic) می باشد در حین سفت کردن به سمت بیرون از سوراخ حرکت میکند ولی روکش چاکدار ثابت مانده به همین دلیل قسمت کونیکی از داخل روکش چاکدار رد شده و قسمت انتهای پیچ دچار افزایش حجم می شود و داخل سوراخ سیمان قفل می گردد بدین گونه  باعث فیکس و محکم شدن پیچ داخل زمین و سوراخ می گردد بدین گونه ماشین آلات صنایع شیر و لبنی و یا دارویی توسط این پیچ به زمین محکم گشته و باعث عدم لرزش  و تحرک می گردد

کاربرد رول بولت استنلس استیل

ازاین رول بولت ها جهت سفت و محکم کردن اجزا، قطعات و ماشین آلات صنعتی و … در داخل زمین، در سطوح در ساختمان و سیمان نیز استفاده میگردد

همچنین در برخی از صنایع از این رول بولت ها برای سفت و محکم کردن کف پوش های استنلس استیل نیز استفاده می گردد

صنایعی که از رول بولت استنلس استیل استفاده می کنند شامل صنایع زیر نیز میباشد:

  • صنایع شیر و لبنی
  • صنایع دارویی
  • صنایع غذایی
  • صنایع نفت و پتروشیمی
  • صنایع ساختمانی
  • صنایع شیمیایی
  • صنایع هوافضا
  • صنایع دریایی
  • صنایع برق و الکترونیک

استاندارد های رول بولت

استاندارد رول بولت های استنلس استیل شامل استاندارد DIN 934 نیز  می باشد

آلیاژ رول بولت های استنلس استیل

الیاژ رول بولت های استنلس استیل الیاژ 304 نیز می باشد که این نوع آلیاژ در برابر فشار و دما بالا مقاومت بالایی را نیز دارا می باشند

مزایا و رول بولت های استنلس استیل

  • استحکام بالا
  • مقاومت در برابر فشار
  • مقاومت در برابر اسید های رقیق

خرید رول بولت استنلس استیل

ما در مجموعۀ استیل پاسارگاد، طیف گسترده‌ای از محصولات باکیفیت و مطمئن را با قیمت‌های مناسب عرضه می‌کنیم. محصولات ما در انواع مختلف و با توجه به نیازهای گوناگون مشتریان طراحی و تولید شده‌اند. محصولات باکیفیت و مطمئن، قیمت‌های رقابتی و خدمات پس از فروش تنها بخشی از تعهد ما به مشتریان ارجمند است. پس اگر قصد خرید انواع زانو استیل را دارید، همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ

آیا رول بولت های فلزی را میتوان  در کفپوش های استفاده کرد ؟

بله از رول بولت های استنلس استیل برای سفت و محکم کردن  کف پوش های استنلس استیل میتوان استفاده کرد

آیا رول بولت ها نوع های دیگر هم دارند؟

بله رول بولت ها انواع مختلفی را دارا میباشید که تفاوت آن ها در سایز، جنس، نوع آلیاژ، نوع خود بولت ها نیز میباشد که نسبت به نوع کاربری و صنعتی که در آن استفاده میشود میتواند متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *