عوامل موثر بر قیمت انواع لوله استیل شامل چه مواردی است؟

وقتی قصد خرید انواع لوله استیل را داشته باشید، میزان مورد نیاز خود را به فروشنده اعلام‌ می‌کنید و او قیمت نهایی خرید را بیان خواهد کرد. در ظاهر، قیمت اعلامی بر اساس میزان لوله و برند آن است؛ در صورتی که عوامل متعددی بر قیمت نهایی تاثیر می‌گذارند. عواملی که شاید موارد آن را از قبل بدانید؛ اما در آن لحظه فکرش را هم نمی‌کردید که بتوانند قیمت لوله استیل را تا حد زیادی بالا و پایین کنند. از این رو در این مقاله استیل پاسارگاد قصد داریم تا تمامی عوامل ریز و درشت موثر بر قیمت لوله استیل را برای شما بنویسیم.

عوامل موثر بر قیمت انواع لوله استیل

مواردی که بر قیمت لوله استیل تاثیرگذار هستند، شامل موارد زیر است:

نوع لوله استیل

لوله های استیل بر اساس کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. مهم‌ترین لوله‌های استیل شامل لوله استیل نفت و گاز و پتروشیمی و لوله استیل صنایع دارویی و غذایی است. هر یک هم دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است. برای مثال، لوله استیل صنایع دارویی و غذایی به دلیل اینکه باید سطح صاف و با میزان رافنس پایینی باشند، از این رو شاهد قیمت های متفاوتی از آن خواهید بود. هرچه میزان رافنس سطح داخلی لوله ای کمتر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود.

از طرفی آلیاژی که در ساخت لوله استیل به کار می رود، اهمیت زیادی دارد. یکی از بهترین آلیاژها در ساخت لوله، گرید 304 و 316 است. البته برای کاربردهای غذایی و دارویی باید از گریدهای 304L و 316L استفاده شود. قیمت لوله های استیل با چنین گریدهایی نسبت به دیگر گریدها بیشتر است.

میزان لوله خریداری شده

مسلماَ هرچه میزان لوله استیلی که خریداری می‌کنید، بیشتر باشد، باید بهای بالاتری را هم بپردازید. البته بعضی فروشگاه‌ها نسبت به میزان خرید بالا و آن هم به تعداد دفعات زیاد تخفیف‌هایی را در نظر می‌گیرند. همچنین اگر مشتریان قدیمی یک فروشگاه هم باشید، امکان دریافت تخفیف هم بیشتر خواهد بود. هرچند هر فروشگاهی سیاست مخصوص به خود را در این زمینه دارد.

قیمت ارز

بعضی مواد داخلی برای تولید لوله‌های استیل از کشورهای خارجی تهیه می‌شود. البته بعضی شرکت‌های تولیدکننده سعی می‌کنند تا همه مواد تشکیل دهنده را خودشان در داخل کشور تولید کنند؛ اما به هر حال نوسانات ارز بر قیمت لوله استیل هم تاثیرگذار است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

قیمت مواد اولیه

مواد اولیه ای مانند کربن یا کروم که برای ساخت انواع لوله استیل به کار می‌رود، تاثیر مستقیمی بر قیمت لوله استیل دارد. وقتی قیمت مواد اولیه افزایش پیدا کند، چاره‌ای جز بیشتر شدن قیمت نهایی نیست. اگر شما تعداد لوله زیادی را خریداری می‌کنید، احتمال دریافت تخفیف وجود دارد؛ اما در خصوص قیمت مواد اولیه نمی‌توان کاری کرد. یکی از زمان‌هایی که قیمت لوله استیل افزایش پیدا می کند، کمبود مواد اولیه است.

تورم جهانی

متاسفانه هر اتفاقی در جهان بیفتد، قیمت‌ها روی شیب صعودی خود قرار می‌گیرند. قیمت انواع لوله استیل هم از این مسئله مستثنی نیست. جنگ، بیماری‌های همه گیر مانند کرونا و هر اتفاق دیگر بر قیمت‌ها تاثیرگزار هستند؛ هرچند این تاثیر غیرمستقیم است.

میزان عرضه و تقاضا

وقتی میزان تقاضای کالایی بیشتر شود، میزان عرضه هم باید افزایش پیدا کند. در این حالت کارخانه‌ها باید بیشتر از حد معمول اقدام به تولید محصول کنند که این می‌تواند فشار مضاعفی به آن‌ها وارد کند. اگر هم کالا وارداتی باشد که این مسئله بغرنج‌تر خواهد شد. قیمت انواع لوله استیل هم می‌تواند تحت تاثیر این مسئله قرار بگیرد. وقتی کارخانه‌ای مجبور به استفاده از انواع لوله استیل و تعویض آن‌ها شود، تقاضای درخواست خرید هم بیشتر می شود.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل به دو بخش تقسیم می‌شود: هزینه‌ای انتقال مواد و محصولات تا کارخانه و هزینه ارسال از کارخانه به آدرس مشتری. هر هزینه‌ای که بیشتر شود، قیمت نهایی لوله استیل هم افزایش پیدا خواهد کرد. البته هزینه مواد اولیه به کارخانه یا محصولات به فروشگاه بر قیمت تمامی محصولات تقسیم می‌شود؛ اما هزینه انتقال تا آدرس مشتری به طور کامل باید توسط خود مشتری پرداخت شود. از این رو هزینه ارسال تا آدرس مشتری تاثیر بیشتری دارد. هرچند بعضی فروشگاه ها و کارخانه ها نسبت به میزان خرید، گاهی هزینه ارسال را دریافت نمی‌کنند.

حالا به نظر شما قیمت انواع لوله استیل فقط به میزان خرید شما از فروشگاه بستگی دارد؟ در این مقاله استیل پاسارگاد سعی کردیم تا مهم‌ترین عوامل را برای شما بنویسیم. مسلماَ شما به دنبال فروشگاهی هستید که کمترین قیمت را نسبت به بقیه اعلام کند. استیل پاسارگاد تلاش می‌کند تا شما کمترین قیمت ممکن را بپردازید. شما می‌توانید با تماس با فروشگاه استعلام قیمت بگیرید و آن را با دیگر فروشگاه‌ُها مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *