راهکار مهم تشخیص انواع ورق استنلس استیل کدامند؟

چگونه باید انواع ورق استنلس استیل را از هم تشخیص دهیم؟ آیا فقط باید به شکل دقت کرد یا نکات دیگری را هم باید در نظر گرفت؟ در این متن چند روش تشخیص انواع ورق استیل را برای شما نوشته‌ایم. اگر قصد خرید ورق را دارید، مطالعه این مطلب استیل پاسارگاد را پیشنهاد می‌کنیم. اینکه بتوانید مدل متناسب با نیاز خود را خریداری کنید.

روش‌های تشخیص انواع ورق استیل

روش‌های تشخیص انواع ورق استیل شامل موارد زیر است:

شکل ورق استیل

راحت‌ترین راه تشخیص نوع ورق استیل، شکل آن است. رایج‌ترین شکل‌های ورق استیل شامل موارد زیر است:

ورق استیل شانه تخم مرغی از نظر شکلی شبیه به شانه تخم مرغ است. از این ورق به دلیل استحکام بالا در برابر تخریب برای ساخت مخازن تحت فشار استفاده می‌شود.

ورق استیل مشبک دارای شکل‌های مختلفی هستند. در واقع به ورقی، ورق مشبک می گویند که در سطح خود دارای سوراخ‌هایی با شکل‌ها و اندازه‌های متفاوتی هستند. سوراخ‌‌های ورق مشبک می‌تواند شامل دایره، ستاره، مربع و غیره باشد. ورق استیل مشبک از انواعی است که می‌توان برای کاربردهای دکوراتیو هم استفاده کرد. ورق استیل آجدار که به ورق‌های ضد لغزش هم معروف هستند، کاربرد وسیعی در محیط‌های مختلف از جمله محیط‌های صنعتی دارند. در ورودی پله‌های برقی از این نوع ورق‌ها بیشتر از همه استفاده می‌شود و بارها آن را مشاهده کرده‌اید.

اما ورق‌های استیل فقط بر اساس شکل تقسیم‌بندی نمی‌شوند؛ بلکه هر یک از شکل‌ها هم بر اساس معیارهای مخصوص به خود هم دسته بندی می‌شود.

گرید ورق استیل

ورق‌های استیل در چندین گرید متفاوت عرضه می‌شوند. در مشخصات ورق، گرید محصول نوشته شده است. همچنین بعضی از آن‌ها دارای حروف H و L هستند که میزان زیاد و کم بودن کربن را نشان می‌دهند. برای کاربردهای بهداشتی باید از ورق‌هایی با مقدار کربن کم استفاده کرد. برای ورق‌هایی که عدد یا حرفی ندارد، کربن مقدار متوسط را دارد. هر چند نمی‌توان مقدار دقیقی را مطرح کرد.

مهم‌ترین گریدهای ورق کربن شامل موارد زیر است:

  • گرید 304 که دارای 18% کروم و 8% نیکل است. ورق 304L برای کاربردهای بهداشتی و غذایی و نوشیدنی بسیار کاربردی است.
  • گرید 316 که دارای مولیبدن اضافی است و به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر آب شور، کاربرد وسیعی در صنایع محیط زیست و دریایی دارد. گرید 316 دارای 16 تا 18 درصد کروم و 11 تا 14 درصد نیکل است.
  • گرید 410 که قابل استفاده در عملیات حرارتی است و می‌توان از آن برای ساخت ابزار جراحی استفاده کرد.

نوع پولیش یا پرداخت سطح

یکی دیگر از دسته بندی انواع ورق استیل، بر اساس نوع پرداخت یا پولیش است. در مشخصات فنی ورق استیل، نوع پولیش بر اساس شماره و کد آلفا نوشته می‌شود که انواع پولیش شامل 1، 2B، 2D، 2BA، 3، 4، 6، 7، 8 و TR است.

روش‌های دیگر شناخت انواع ورق استیل شامل موارد زیر است:

  • تست مغناطیسی: ورق‌های استیل به دو نوع مغناطیسی یا غیرمغناطیسی تقسیم می‌شوند. با یک آهنربا می‌توان این مسئله را به راحتی قابل تشخیص داد. ورق‌هایی با گرید 430 خاصیت مغناطیسی دارند؛ اما ورق‌هایی با گرید 304 و 316 خاصیت مغناطیسی ندارند.
  • مقاومت در برابر خوردگی: همچنین می‌توان ورق‌ها را براساس مقاومتشان در برابر خوردگی هم تقسیم بندی کرد. ورق‌های با گرید 304 و 316 به دلیل داشتن نیکل و کروم نسبت به ورق‌هایی با گرید 430 مقاومت خوردگی بالایی دارند.
  • ترکیب های تشکیل دهنده: نوع گرید ترکیب تشکیل دهنده را مشخص می‌کند. اینکه کدام ترکیب استفاده شود، باید اول از همه کاربرد را مشخص کنید. برای مثال، اگر به دنبال ورق استیل در صنایع دریایی هستید، ورقی را انتخاب کنید که مولیبدن داشته باشد؛ مانند ورق استیل با گرید 316.

انواع ورق استیل را می‌توان بر اساس شکل، گرید و تست مغناطیسی و دیگر موارد تقسیم کرد. اینکه شما کدام یک را انتخاب کنید، به هدف و کاربرد مورد نظرتان بستگی دارد. برای انتخاب مناسب، بهتر است که با کارشناسان باتجربه استیل پاسارگاد تماس بگیرید تا شما را به طور کامل در این خصوص راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *