فیلتر صافی استیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

عبور سیالات بدون آلودگی و ذرات اضافی در تمامی صنایع اهمیت دارد؛ به‌ویژه در صنایعی که سیالات آن تأثیر مستقیمی بر سلامت انسان دارند. از طرفی هم همیشه امکان جلوگیری از ورود ذرات غبار، آلودگی و جرم‌های اضافی وجود ندارد. پس باید راهکاری برای تصفیه سیالات وجود داشته باشد که در اینجا بهترین محصول، فیلتر صافی استیل است. فیلتر صافی استیل درواقع نوعی از محصولات استیل است که انواع مختلف آن در تمامی صنایع به کار می‌روند. از این رو یک ابزار حساس و حیاتی است. در این مطلب شما با تا تمامی اطلاعات مهم فیلتر صافی استیل آشنا می‌شود تا شناخت کاملی نسبت به آن پیدا کنید.

فیلتر صافی استیل چیست؟

فیلتر صافی استیل یک نوع فیلتر با ساختار مشبکی در داخل است که برای فیلتر کردن سیالات برای جذب ذرات آلودگی استفاده می‌شود. فیلترهای صافی استیل از دو آلیاژ 304 و 316 ساخته شده‌اند و دارای شکل‌ها با اندازه‌های مختلف است. همچنین اینکه هر یک از انواع فیلتر صافی برای کاربرد خاصی استفاده می‌شود.

مزایای فیلتر صافی استیل چیست؟

مزایای فیلتر صافی استیل شامل موارد زیر است:

تحمل فشار بالا

فیلتر صافی استیل مقاومت بالایی در برابر فشار بالای سیالات دارد. استفاده از فیلتر صافی در سیالات با فشار بالا، به افزایش طول عمر فیلتر صافی کمک زیاد می‌کند.

مقاومت در برابر دمای بالا

دیگر مزیت فیلتر صافی استیل، مقاومت بالای آن در برابر دمای بالا و در مدت زمان طولانی است؛ بدون اینکه فیلتر دچار تغییر شکل ناشی از دمای زیاد شود. فیلتر صافی حتی می‌تواند دمای بیش از 400 درجه را تحمل کند.

تمیز کردن آسان

فیلترها باید به‌صورت دوره‌ای مورد شست‌وشو قرار بگیرند. دقت داشته باشید که فیلترها، آلودگی را جذب می‌کنند؛ اما باعث از بین رفتن آن‌ها نمی‌شوند. برای همین تمیز کردن آن‌ها خیلی مهم است. نکته مهم اینکه تمیز کردن این نوع فیلتر برخلاف دیگر اتصالات استیل راحت‌تر است.

طول عمر بالا

از آنجا که استیل مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد، از این رو طول عمر آن نسبت به بقیه آلیاژها بیشتر است. از طرفی به دلیل خاصیت فیلتر صافی، سطح داخلی کمتر در تماس مستقیم با آلودگی‌ها هستند.

اندازه و شکل‌های متنوع

فیلترهای صافی دارای شکل و اندازه‌های متنوعی هستند که باعث افزایش امکان استفاده از فیلتر صافی در موقعیت‌های مختلف می‌شوند.

دیگر مزایای فیلتر صافی استیل شامل موارد زیر است:

  • محفظه فیلتر از آلیاژ استنلس استیل است که بدون دخالت دست، نوسانات نامنظم کیفیت آب را کنترل می‌کند.
  • با توجه به طول عمر بالا، هزینه تعمیر و نگهداری آن نسبت به بقیه کمتر است.

کاربردهای فیلتر صافی استیل کدامند؟

کاربرد اصلی فیلتر صافی در موقعیت‌هایی است که انواع مواد آلوده و جرم‌های سنگین و سخت همراه با سیالات جابه‌جا می‌شوند. همچنین در سیالاتی که فشار و دمای بالایی در حین انتقال دارند، برای جداسازی ذرات جامد باید از فیلتر صافی استفاده کرد.

از فیلتر صافی استیل در صنایع خودروسازی، نفت، گاز، پتروشیمی، غذایی، نوشیدنی، پالایشگاه‌ها و نساجی استفاده می‌شود. نقش اصلی فیلتر در همه آن‌ها یکسان است.

شست‌وشوی فیلترها

فیلترها باید به‌صورت دوره‌ای مورد شست‌وشو (CIP) قرار بگیرند تا بتوان مواد آلاینده جذب شده در فیلترها را تمیز کرد. هرچه میزان استفاده از فیلتر بیشتر باشد، فاصله زمان شست‌وشوی فیلترها هم باید کمتر شود.

سه روش برای شست‌وشو و تمیز کردن فیلترها استفاده می‌شود:

  • اولتراسونیک: در این حالت، از امواج طولی برای به عنوان مایع تمیزکننده استفاده می‌شود. در این نوع شست‌وشو حباب‌های کوچکی تولید می‌شوند. بعد از ترکیدن حباب‌ها، نیروی تولید شده عامل اصلی تمیز کردن لوله‌ها به‌حساب می‌آید.
  • معکوس: با استفاده از گاز بی‌اثر مانند نیتروژن، می‌توان فلیتر را در جهت مخالف تمیز کرد.
  • محلول: با استفاده از هیدروکسید سدیم 5% یا اسید نیتریک، باید به مدت یک ساعت فیلتر را تمیز کرد.

فیلتر صافی جزو محصولاتی است که برای جداسازی آلودگی و ذرات جامد بزرگ در لوله‌ها استفاده می‌شود. در این مطلب تمام تلاش‌مان را کردیم تا شما را به‌صورت کلی با فیلتر صافی استیل آشنا کنیم. به هر حال خیلی مهم است که ازفیلتر صافی باکیفیت استفاده کنید. استیل پاسارگاد عرضه کننده انواع محصولات استیل است. برای خرید و مشاوره انواع فیلتر صافی مانند فیلتر صافی دنده ای استیل فقط کافی است تا وارد سایت شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *