همه چیز راجع به استیل با گرید ASTM A554

استاندارد ASTM A554 یکی از استانداردهای لوله استیل است. لوله‌های این استاندارد می‌توانند به شکل‌های گرد، مربع، مستطیل یا دیگر شکل‌های خاص باشد که بیشتر برای اهداف تزئینی و دکوراتیوی به کار می‌رود. لوله‌های مطابق با استاندارد ASTM A554 دارای مشخصات مکانیکی و شیمیایی مخصوص به خود هستند.

ترکیب شیمیایی استیل با گرید ASTM A554

ترکیب شیمیایی استیل با گرید ASTM A554 بیشتر شامل عناصری از جمله کربن، منگنز، فسفر، گوگرد، سیلیکون، کروم و نیکل است. البته میزان درصد هر یک از عناصر بسته به نوع کاربرد ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. بر اساس این استاندارد، حداکثر میزان کربن برای گریدهای 304L و 316L باید 0.040% باشد.

به عنوان مثال در جدول زیر سعی شده تا مشخصات ترکیب شیمیایی استاندارد ASTM A554 برای یک محصول خاص نشان داده شود:

ترکیب مکانیکی استیل با گرید ASTM A554

خواص مکانیکی این نوع استیل شامل استحکام کششی، مقاومت تسلیم، کشیدگی و سختی است. این خواص از طریق آزمایش‌های متعددی روی استیل بررسی می‌شوند و باید الزامات مربوط به ASMT را برآورد کنند. بعضی مشخصات ترکیب مکانیکی استیل شامل موارد زیر است:

  • مقاومت کششی: 60000 تا 100000 پوند در اینچ مربع
  • مقاومت تسلیم: 30000 تا 75000 پوند در اینچ مربع
  • کشیدگی: 35 تا 55 درصد

به عنوان مثال در جدول زیر سعی شده تا مشخصات ترکیب مکانیکی استاندارد ASTM A554 برای یک محصول خاص نشان داده شود:

ابعاد استاندارد ASTM A554

ASTM A554 طیف وسیعی از شکل‌ها و اندازه‌های مختلف را برای لوله‌های استیل ضد زنگ پوشش می‌دهد. ابعاد می‌تواند بر اساس شکل لوله‌ها متفاوت باشد. در واقع قطر خارجی، ضخامت دیواره و طول برای هر نوع لوله و بر اساس استاندارد مشخص می‌شود. البته برای لوله‌ها، اندازه خارجی لوله باید حدود 16 اینچ و ضخامت دیواره 0.020 اینچ باشد.

تلورانس ASTM A554

استاندارد ASTM A554 تلورانس هایی را برای ابعاد لوله‌های استیل مشخص کرده است. تلورانس در واقع میزان انحراف مجاز از اندازه و شکل مشخص است.

استیل های مطابق با استاندارد ASTM A554 یکی از بهترین محصولات استیلی هستند که در صنایع مختلف کاربرد وسیعی دارند. در این مطلب سعی کردیم تا شما را تا حدی با خواص شیمیایی و مکانیکی از استانداردهای ASTM A554 آشنا کنیم. در صورتی که به دنبال محصولات با دوام و مقاومت بالایی هستید، تهیه محصولات مطابق با این استاندارد ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *