نبشی استیل چیست؟ همه چیز درباره نبشی استنلس استیل

نبشی استیل که به آن Steel Agnle یا Steel L corner هم می‌گویند، یکی از محصولات مهم استیل است که در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم در ابتدا به سؤال نبشی استیل چیست پاسخ بدهیم و بعد به کاوش بیشتر در دنیای این قطعه پرکاربرد استیل بپردازیم.

نبشی استیل دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که باعث استفاده از این نوع محصول در صنایع مختلف و با اهداف متفاوت شده است. در این مطلب استیل پاسارگاد قصد داریم تا شما را با تمامی زوایا از جمله ویژگی و مزایا و کاربردهای نبشی استیل به طور کامل آشنا کنیم.

خب، بیایید با سؤالی اصلی این مطلب شروع کنیم. نبشی استیل چیست ؟

نبشی استیل چیست؟

نبشی استیل چیست
نبشی استیل از گریدهای مختلف فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود و استیل 304 و 316 پرکاربردترین انواع آن است.

نبشی استیل (Steel Angle L) که بیشتر از استیل کربنی نورد گرم ساخته می‌شود، دارای شکل L و با دو بال است که کاربرد مخصوص به خود را دارد. ضخامت، عرض و طول کلی نبشی استیل و هر یال آن می‌تواند بر اساس نوع کاربرد متفاوت باشد.

نبشی استیل به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و عالی آلیاژ استیل از جمله مقاومت بالا در برابر فشار و دمای زیاد و همچنین مقاومت در برابر خوردگی و بارهای سنگین مورد استفاده زیادی قرار می‌گیرد. در ساخت نبشی استیل باکیفیت از آلیاژهای استیل 304 و 316 استفاده می‌شود.

هدف استفاده از نبشی استیل، افزایش مقاومت سازه‌های مختلف در برابر فشار و آسیب‌های ناشی از آن است. ستون‌ها بهترین مثال استفاده از نبشی استیل هستند. در صورتی که ستون‌های ساختمانی به دلایلی دچار مشکلاتی در تحمل وزن شوند، شاهد ترک آن‌ها خواهیم بود. ترک‌ها در درازمدت وسیع‌تر می‌شوند. با استفاده از نبشی استیل به راحتی می‌توان جلوی خطرات جدی‌تر ناشی از مشکلات ستون‌ها را در آینده گرفت.

انواع نبشی استیل

نبشی استیل به دو نوع بال مساوی و بال غیرمساوی تقسیم می‌شود. البته کاربرد بال مساوی بیشتر از غیرمساوی است و تولید بال غیرمساوی بیشتر سفارشی است. همچنین زاویه نبشی استیل 90 درجه است؛ اما امکان تولید دیگر زاویه‌ها به صورت سفارشی هم وجود دارد.

روش‌های تولید تبشی استیل

نبشی استیل به دو روش پرسی و فابریک تولید می‌شود. در روش فابریک، فرآیند نورد گرم به کار می‌رود که در کاربردهای برشکاری، خم کاری و سوراخ کاری استفاده می‌شود. در روش پرسی، ورق‌های استیل به کار می‌روند که در ابتدا به صورت نواری بریده شده و بعد با فرآیند پرس به شکل نبشی 90 درجه تبدیل می‌شوند.

مزایای نبشی استیل چیست؟

نبشی استیل چه ویژگی‌هایی دارد که باعث شده تا در صنایع مختلف استفاده شود؟

  1. نبشی استیل دارای استحکام بسیار بالا و استثنایی است که باعث می‌شود تا بارهای سنگین در شرایط نامناسب را به راحتی تحمل کند.
  2. استیل از آلیاژهایی است که مقاومت بالایی در برابر خوردگی، فرسودگی و همچنین شرایط آب و هوایی نامساعد را دارد. برای همین از نبشی استیل در شرایط آب و هوایی با میزان رطوبت بالا، بیشتر از همه استفاده می‌شود.
  3. با توجه به ویژگی‌های فوق العاده نبشی استیل، استفاده از این نوع محصول از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه‌تر است.
  4. با توجه به تنوع ضخامت و طول نبشی استیل، امکان استفاده از این نوع محصول در موقعیت‌های مختلف وجود دارد. به عبارتی، نبشی استیل تطبیق‌پذیری بسیار بالایی دارد. همچنین اینکه می‌توان نبشی استیل را به صورت سفارشی و بر اساس نیاز تولید کرد.
  5. نصب نبشی استیل بسیار راحت است. برای نصب نیازی به استفاده از بتن یا میخ نیست؛ اصولاَ از چسب‌های مخصوصی استفاده می‌شود که این مسئله باعث افزایش سرعت نصب نبشی استیل خواهد شد.
  6. نصب نبشی استیل روی کاغذ دیواری مانع از باز شدن کاغذ دیواری از گوشه‌ها خواهد شد.
  7. دسترسی به نبشی استیل راحت است. فقط کافی است تا آن را سفارش دهید. بعد از سفارش در سریع‌ترین زمان ممکن در دسترس شما خواهد بود؛ مگر اینکه نوع خاصی را سفارش دهید.
کاربرد نبشی استیل
نبشی استیل در مقابل محیط‌های خورنده و اسیدی مقاوم است و دچار خوردگی و زنگ‌زدگی نمی‌شود.

کاربرد نبشی استیل چیست؟

کاربردهای نبشی استیل شامل موارد زیر است:

  • صنعت ساخت و ساز: از نبشی استیل برای تقویت سازه‌ها به ویژه در بخش ستون‌ها، تیرها، پل‌ها و دیگر نقاطی که باید وزن باری را تحمل کنند، استفاده می‌شود.
  • طراحی معماری: نبشی استیل به دلیل ساختار خود می‌تواند به عنوان یک عنصر زیبایی برای ایجاد زوایای شیک در نمای بیرونی هم استفاده شود.
  • صنایع تولیدی: به دلیل استقامت بالای نبشی استیل، می توان از آن در قفسه‌ها، ماشین آلات و سیستم‌های نقاله و دیگر تجهیزات صنعتی مرتبط استفاده کرد.
  • صنعت خودروسازی: نبشی استیل بهترین وسیله برای افزایش ایمنی بدنه خودرو است. در واقع از نبشی استیل در بخش اتصالات قاب و دیگر بخش‌های بدنه خودرو استفاده می‌شود.
  • تجهیزات فولادی: نبشی استیل بهترین نوع محصول برای افزایش مقاومت تجهیزات فولادی مانند قفسه‌ها، میز، مبلمان و غیره است. با استفاده از نبشی استیل به راحتی می‌توان طول عمر بالای تجهیزات را تضمین کرد.

قیمت نبشی استیل

قیمت نبشی استیل بر اساس مقدار، طول، ضخامت و دیگر عوامل تعیین می‌شود. برای دریافت قیمت بهتر است که با کارشناسان استیل پاسارگاد تماس بگیرید.

نبشی استیل یکی از محصولات استیل است که به دلیل ساختار منحصر به فرد در افزایش استقامت سازه ها یا زیبایی استفاده می‌شود. مهم ترین نکاتی را که شما باید در خصوص نبشی بدانید، در این مقاله نوشته‌ایم. برای خرید نبشی استیل فقط کافی است که با کارشناسان استیل پاسارگاد تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

کلام پایانی؛ پاسخی جامع به سؤال نبشی استیل چیست

نبشی استیل (Steel Angle L) یک قطعه پرکاربرد در صنعت امروز است. این قطعه به خاطر مقاومت دربرابر خوردگی و اکسیداسیون برای استفاده در محیط‌هایی اسیدی و خشن مناسب هستند. شرکت تولید و بازرگانی استیل پاسارگاد به عنوان یکی از بزرگترین عرضه‌کنندگان استیل انواع محصولات این آلیاژ را با آخرین استانداردهای روز دنیا در خدمت شما است. شما علاوه بر نبشی استیل می‌توانید انواع ورق استیل ، لوله استیل ، تجهیزات استیل ، اتصالات استیل ، شیرآلات استیل و سایر محصولات استیل را سفارش آنلاین بدهید. همچنین همکاران ما برای پاسخ به سوالات آماده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *