فیلتر هوزینگ استنلس استیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در حوزه سیستم‌های فیلتراسیون، فیلترهای هوزینگ استنلس استیل به دلیل دوام و مقاومت بالا در برابر خوردگی و قابلیت‌های فیلتراسیون کارآمد، یک انتخاب عالی برای صنایع مختلف به‌حساب می‌آیند. فیلترهای قوی برای برطرف کردن نیازهای مختلف در کاربردهای صنعتی، تجاری و مسکونی طراحی شده‌اند تا عملکرد قابل‌اعتماد و خلوص سیالات را تضمین می‌کنند. از این رو یک انتخاب حیاتی به‌حساب می‌آیند. در این مقاله به طور کامل در خصوص جزئیات فیلتر هوزینگ استیل ازجمله مزایا و کاربردهای متنوع آن را برای شما نوشته‌ایم.

فیلتر هوزینگ استنلس استیل چیست؟

فیلتر هوزینگ استنلس استیل یک سیستم فیلتراسیون است که فرآیند تصفیه سیالات را از طریق جدا کردن ذرات ناخالصی انجام می‌دهد. فیلتر هوزینگ از آلیاژهای باکیفیت ازجمله 304 و 316 ساخته می‌شود که همین مسئله نشان‌دهنده کیفیت و مقاومت بالا در طول فعالیت و عملکرد خود است.

مزایای فیلتر هوزینگ استیل چیست؟

فیلتر هوزینگ استیل مزایای زیادی دارد که شامل موارد زیر است:

  • دوام بالا: فیلترهای هوزینگ به دلیل استحکام و طول عمر بالا معروف هستند. این نوع فیلترها می‌توانند در برابر فشار بالا، تغییرات دمایی ناگهانی و مواد شیمیایی و اسیدی مقاومت بالایی از خود نشان دهند.
  • مقاومت در برابر خوردگی: آلیاژهای 304 و 316 به دلیل مقاومت بالا در برابر مواد اسیدی دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی هستند.
  • بهداشتی بودن: از آنجا که در ساخت بیشتر فیلترهای هوزینگ از آلیاژهای 304L و 316L استفاده می‌شود، از این رو بهترین آلیاژ در صنایع شیر، لبنی، دارویی و غذایی هستند. همچنین اینکه از طریق فلنج با دیگر لوله‌ها و لوازم متصل می‌شوند.
  • تعمیر و نگهداری آسان: آلیاژهای 304 و 316 به دلیل خواص غیر واکنشی و سطوح براق، کمتر دچار آسیب شده و همچنین مواد آلوده را در خود نگه نمی‌دارند. از این رو نسبت به بقیه محصولات، به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند. هرچند به‌صورت دوره‌ای باید مورد بررسی قرار بگیرند.
  • تطبیق‌پذیری: فیلتر هوزینگ دارای اندازه‌های مختلفی است که همین مسئله امکان اتصال با تجهیزات مختلف را می‌دهد.
  • بازدهی بالا در فیلتراسیون: فیلتر هوزینگ استنلس استیل به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود به‌راحتی می‌تواند انواع ذرات ناخالصی و جامد، رسوبات و میکروب‌ها را از سیال جدا کند. همین مسئله باعث می‌شود تا شاهد افزایش کارایی و بازدهی بالا در فیلتراسیون شویم.
  • مقرون‌به‌صرفه بودن: بااینکه در نگاه اول شاید قیمت فیلتر هوزینگ نسبت به بقیه بیشتر باشد؛ اما با توجه به مقاومت بالا در برابر خوردگی و واکنش‌های شیمیایی و همچنین طول عمر و نیاز کمتر به تعمیرات، در استفاده مقرون‌به‌صرفه هستند.

آلیاژهای فیلتر هوزینگ استنلس استیل

بیشترین آلیاژی که در هوزینگ استنلس استیل استفاده می‌شود، 316L است. این نوع آلیاژ به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی، تغییر دما و واکنش‌پذیری و همچنین سطح صاف و براق بیشترین کاربرد را دارند.

نکات نگهداری فیلتر هوزینگ

برای افزایش طول عمر و بهبود عملکرد بهتر است که فیلتر هوزینگ به‌صورت دوره‌ای مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرد. توصیه می‌کنیم که اقدامات زیر را انجام دهید:

  • اجزای فیلتر را مورد بررسی قرار دهید و تمیز کنید تا آلودگی‌ها و جرم‌ها کاملاً پاک شوند.
  • اجزایی را که دچار مشکل شده‌اند، تعویض کنید. به هیچ‌وجه از فیلتر هوزینگ از قطعات معیوب و فرسوده استفاده نکنید.
  • مدل‌های مختلف دارای دستورالعمل‌هایی برای تمیز کردن هستند. حتماً قبل از اقدام برای شست‌وشو (CIP) دستورالعمل را مطالعه کنید.
  • اختلاف فشار را بررسی کنید و در صورت نیاز واشر یا اورینگ (O-rings) را عوض کنید.

کاربرد فیلتر هوزینگ استنلس استیل

فیلتر هوزینگ استنلس استیل در تمامی صنایع به کار می‌رود؛ اما بیشترین کاربرد آن در صنایع شیر، لبنی، غذایی و دارویی است.

خرید فیلتر هوزینگ استیل

فیلتر هوزینگ استیل یکی از انواع محصولاتی است که برای فیلتراسیون سیالات به‌منظور جداسازی انواع ذرات و میکروب‌ها استفاده می‌شود. استفاده از این وسیله در صنایعی که پاک بودن سیال اهمیت زیادی دارد، مهم و ضروری است. در این مطلب، مهم‌ترین نکات فیلتر هوزینگ استیل را برای شما نوشته‌ایم. شما می‌توانید برای خرید فیلتر هوزینگ و دریافت مشاوره با کارشناسان استیل پاسارگاد تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *