شیر توپی گازی استیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

شیرهای توپی بیشتر برای باز و بسته کردن و همچنین کنترل جریان مواد و سیالات مختلف در لوله‌ها استفاده می‌شود. در واقع شیرهای توپی از جمله ابزارآلاتی هستند که در تمامی صنایع به کار می‌روند و از این رو حساسیت ویژه‌ای روی انتخاب و استفاده از آن‌ها وجود دارد. از آنجا هم که بیشتر از بقیه محصولات استفاده می‌شوند، کیفیت بالایی باید داشته باشند که البته همین مساله باعث شده تا طول عمرشان نسبت به بقیه بیشتر باشد. مهم‌ترین مسئله، انتخاب شیر توپی گازی است که یکی از بهترین آلیاژها در تولید شیر توپی، استیل است.

شیر توپی گازی استیل چیست؟

شیر توپی گازی استیل از نظر کاربرد شبیه به شیرهای توپی است که برای باز و بسته کردن و کنترل سیالات در لوله‌ها استفاده می‌شود. آلیاژ استیل در تولید این شیرها ترکیبی از آهن، کروم و نیکل است که این ترکیب باعث ایجاد ماده‌ای مقاوم در برابر نشتی و فشار و دمای بالا می‌شود. از آنجا هم که این شیرها در طول استفاده بارها مورد باز و بسته شدن قرار می‌گیرند، از این رو، باید مقاومتی بالایی در برابر خوردگی داشته باشند. استیل آلیاژی است که چنین مقاومتی را دارد و برای همین است که از این آلیاژ در تمامی صنایع استفاده می‌شود؛ به ویژه صنایعی که انواع مواد با فشار و دمای بسیار بالا باید منتقل شوند.

یکی از بهترین گریدهای استیل، گرید 316 است. این گرید به دلیل خواص و ویژگی‌های خود مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. یکی از دلایل اصلی این مساله، وجود نیکل و همچنین مولیبدن بیشتر است. در صنایعی مانند دریایی بیشتر از شیر توپی گازی استیل با گرید 316 استفاده می‌شود.

کاربردهای شیر توپی گازی استیل

از آنجایی که شیر توپی گازی استیل مقاومت بالایی در برابر خوردگی و دما و فشار بالا دارند، برای همین در تمامی صنایع به کار گرفته می‌شود. البته بیشتر در صنایعی که در حوزه تولید و ساخت و ساز فعال هستند؛ برای مثال، صنایع نفت، پتروشیمی، گاز و نوشیدنی از صنایعی هستند که شاهد افزایش استفاده از شیر توپی گازی استیل هستیم.

انواع شیر توپی گازی استیل

شیرهای توپی گازی استیل دارای انواع زیر هستند:

تمامی این شیرهای توپی گازی استیل با بهترین کیفیت آلیاژ در استیل پاسارگاد عرضه می‌شوند.

ویژگی‌های شیر توپی گازی

ویژگی‌های شیر توپی گازی دارای ویژگی های زیر هستند:

  • ساخته شده از آلیاژ 316
  • قرار گرفتن در سه حالت باز، بسته و نیمه باز
  • آسان بودن عملیات سرویس و نگهداری
  • قابلیت تحمل دمایی بین 45- تا 232 درجه
  • قابلیت تحمل فشار 68 بار
  • مطابق با استاندارد ASTM
  • گسکت از جنس PTFE

اتصال شیرهای توپی گازی چند تکه استیل پاسارگاد به صورت دنده ای است. برای همین در صنایع بهداشتی، دارویی و غذایی به کار نمی رود. در کنار این مقاله، مطالعه مقاله اتصالات دنده ای چیست را پیشنهاد می‌کنیم.

ویژگی های شیر توپی گازی پنوماتیک

این شیر دارای یک ساچمه کروی شکل است و کاربرد مخصوص به خود را دارد. ویژگی‌های شیر توپی گازی پنوماتیک شامل موارد زیر است:

  • ساخته شده از گریدهای آلیاژ استیل 304 و 316
  • گسکت از جنس PTFE
  • مطابق با استاندارد ASTM A351
  • قابلیت تحمل فشار 68 بار
  • باز و بسته شدن با فشار باد

شیرهای توپی گازی استیل از نمونه محصولاتی هستند که برای کنترل جریان و باز و بسته کردن جریان سیالات به کار گرفته می‌شود. در این مطلب سعی کردیم تا شما را به صورت کلی با انواع شیر توپی گازی استیل، مزایا و کاربرد آن آشنا کنیم. شما می‌توانید برای مشاهده انواع شیر توپی گازی به صفحه شیر توپی استیل مراجعه کنید و با کارشناسان استیل پاسارگاد تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *