انواع پمپ ‌های استیل، کاربرد و طرز کار

آلیاژ استیل 304 و 316 به دلیل مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و خوردگی بهترین گزینه برای ساخت انواع پمپ های استیل هستند. این مقاومت ناشی از خواص استیل است و همچنین به دلیل افزودن مولیبدن، مقاومت بالایی در برابر اکسیداسیون دارد. علاوه بر این استیل دارای کروم و نیکل است که آن را در دماهای بالا مقاوم پذیر می کند. حالا چرا این را نوشتیم؟ برای اینکه چنین آلیاژی می تواند بهترین نوع آلیاژ در ساخت پمپ استیل باشد. پمپ های استیل از مهم ترین تجهیزات کارخانه های مختلف هستند تا مایعات را با فشار بسیار بالا از مخازن به لوله ها و اتصالات و بالعکس منتقل کند. نکته اصلی اینجاست که پمپ های استیل انواع مختلفی دارند که کاربرد هر یک متفاوت است. در این مقاله انواع پمپ های استیل همراه با کاربردهایشان را برای شما نوشته ایم.

انواع پمپ های استیل

در حالت کلی انواع پمپ های استیل شامل موارد زیر است:

  • پمپ دنده ای استیل
  • پمپ کفکش و لنجکش استیل
  • پمپ گریز از مرکز و حلزونی استیل
  • پمپ دیافراگمی استیل
  • پمپ شناور استیل
  • پمپ سانتریفیوژ
  • پمپ افقی طبقاتی استیل
  • پمپ عمودی طبقاتی استیل

دو پمپ سانتریفیوز پروانه باز و فرول دار بیشترین کاربرد را در پمپاژ و انتقال سیالات به ویژه مواد دارویی و غذایی را دارند.

پمپ سانتریفیوژ پروانه باز استنلس استیل

پمپ سانتریفیوژ پروانه باز استنلس استیل از پمپ های استیل پاسارگاد است که در صنایع شیر، لبنی و مواد غذایی به کار می رود. کارکرد این پمپ به این صورت است که مایعات در ابتدا مکش شده و به داخل کلگی پمپ به صورت گریز از مرکز پرتاب می شود. سپس مایعات با فشار از لوله خروجی کلگی پمپ به مخازن، اتصالات و شیرآلات استیل منتقل خواهند شد.

یکی از مزایای این پمپ قرار داشتن سیل مکانیکی خارج از مجموعه آن است. همین مساله باعث می شود تا آلودگی در انتقال وجود نداشته باشد. علاوه بر این، به دلیل وجود یک گلدانی بین کلگی و الکترو موتور، در صورت نشت مایع، هیچ ذره ای وارد بخش الکترو نخواهد شد. همچنین کاور استیل روی الکترو از ورود هرگونه نم به داخل الکترو جلوگیری می کند.

از دیگر ویژگی های این پمپ، ساخت شفت پمپ با ماشن آلات تراش فول CNC است که بیشترین بالانس ممکن را دارد. علاوه بر این، 4 پیچ برای تنظیم ارتفاع به مقدار دلخواه قرار دارد.  از آنجا که از این پمپ در انتقال مواد لبنی و غذایی استفاده می شود، از این رو از آلیاژهای 316L و 304L در ساخت آن استفاده شده است. همچنین اینکه سطح رافنس آن در استیل پاسارگاد کمتر از 0.4 (RA<0.4) است. نحوه اتصال این پمپ از طریق مهره ماسوره است.

پمپ سانتریفیوژ فرول دار دارویی استنلس استیل

پمپ سانتریفیوژ فرول دار دارویی همانند پمپ بالایی است. یعنی از نظر کارکرد، آلیاژ و میزان نشتی با پمپ پروانه باز یکسان است؛ اما با این تفاوت که سر آن به صورت فرول دار است و از این رو از اتصالات کلمپی برای متصل کردن با دیگر تجهیزات استفاده می شود. همچنین به دلیل فرول دار بودن بهترین گزینه برای منتقل کردن انواع سیالات دارویی و غذایی است.

مشخصات فنی پمپ های سانتریفیوژ

مشخصات فنی پمپ های سانتریفیوژ در جدول زیر آمده است:

خرید پمپ استیل

پمپ های استیل برای کاربردهای متعددی استفاده می شوند؛ اما هدف اصلی این پمپ ها، انتقال پرفشار مایعات و سیالات بین مخازن و لوله ها است. برای خرید پمپ استیل در استیل پاسارگاد فقط کافی است تا با شرکت تماس بگیرید تا کارشناسان شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *