اتصالات استیل ارزان: معایب اتصالات استیل ارزان قیمت

اتصالات استیل ارزان: معایب اتصالات استیل ارزان قیمت

در دنیا هرچیزی با کیفیت‌های متفاوتی ارائه می‌شود و استیل نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ پاسخ دادن به سوالی مانند «چرا نباید از اتصالات استیل ارزان استفاده کرد؟»، موضوع بسیار مهمی به‌حساب می‌آید، چرا که تا حد زیادی تعیین کننده این موضوع است که در دایره رقابتی برای بهترین شدن در صنعت خود بمانید یا به‌سرعت از آن حذف شوید.

در این مقاله قصد داریم تا در ابتدا توضیحات مختصری را درمورد استیل ارائه کرده و سپس معایب اتصالات استیل ارزان را با یکدیگر بررسی کنیم. در انتها نیز به ویژگی‌های اتصالات استیل باکیفیت اشاره خواهیم نمود تا شما پس از مطالعه این مطلب بتوانید بهترین تصمیم را برای خرید اتصالات استیل اتخاذ نمایید.

همچنین می‌توانید برای خرید انواع محصولات و تجهیزات استیل از شرکت تولیدی و بازرگانی استیل پاسارگاد، یا دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید، با همکاران ما در بخش مشاوره تماس حاصل فرمایید.

استیل چیست؟

یکی از پرمصرف‌ترین موادهای مصرفی در عصر حاضر جهت استفاده در صنایع مختلف و همچنین پروژه‌های ساخت و ساز استیل است. استیل یک آلیاژ قوی و با دوام از آهن و کربن است که معمولا حاوی مقادیری از عناصر دیگر مانند منگنز، کروم، نیکل و مولبیدن است. استیل با ذوب سنگ آهن و ازبین بردن ناخالصی‌های آن ایجاد می‌شود.

استیل ضدزنگ (Stainless Steel) نیز با داشتن درصد کروم بیشتر(حدود11درصد) و درنتیجه مقاومت برابر اکسیداسیون و خوردگی مواد شیمیایی، یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین مواد مورد استفاده برای صنایع به‌شمار می‌رود. به‌همین دلیل استفاده از استیل با کیفیت بالا حائز اهمیت است.

اتصالات استیل در دسته‌بندی محصولات استنلس استیل، یکی از پرمصرف‌ترین‌ها به‌حساب می‌آیند؛ به همین دلیل افراد بسیاری به‌دنبال استفاده از اتصالات استیل ارزان قیمت هستند.

چرا نباید از اتصالات استیل ارزان قیمت استفاده کرد؟

محصولات استیل در طیف‌های مختلف قیمتی در بازار وجود دارند. شما می‌توانید یک نوع شیر استیل با کمترین قیمت ممکن را از یک برند متفرقه خریداری نمایید. تا اینجای کار هیچ مشکلی نیست؛ اما چالش از جایی آغاز می‌شود که آن محصول ارزان‌قیمت کیفیت مناسبی نداشته و بعد از مدتی باید یک مدل جدید جایگزین آن شود؛ یعنی اینکه شما باید مجدد هزینه بپردازید.

حال اگر باز به سراغ نمونه ارزان‌قیمت بروید، این پروسه تکرار خواهد شد. البته عوارض استفاده از اتصالات استیل ارزان، بر کیفیت سیالات و در نتیجه محصولات را هم نمی‌توان نادیده گرفت. در این قسمت معایب اتصالات استیل ارزان را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

پرداخت هزینه بیشتر

در نگاه اول شما هزینه کمتری پرداخت کرده‌اید؛ اما وقتی کمی دقیق شوید، متوجه خواهید شد که پرداخت هزینه به‌مراتب خیلی بیشتر خواهد بود. با یک مثال این مسئله را می‌توان بهتر باز کرد.

اگر قیمت بهترین استیل حدود 10 واحد باشد، اما شما محصول مشابه از یک برند متفرقه با قیمت 3 واحد را خریداری کنید، هزینه خیلی کمتری پرداخت کرده‌اید؛ مشکل جایی است که استیل با قیمت 3 واحد به دلیل نداشتن کیفیت بالا، در زمان خیلی کمتری دچار مشکل خواهد شد و شما چاره‌ای جز عوض کردن آن را ندارید.

این زمان می‌تواند حتی کمتر از یک ماه باشد. بعد شما باید یک نمونه دیگری را تهیه کنید. اگر باز به سراغ قیمت 3 واحدی بروید، باز باید در همان بازه زمانی، آن را با یک نمونه نو تعویض کنید. تا اینجا مجموع 6 واحد شد. اگر این پروسه را برای یکسال تکرار کنید، در آخر متوجه خواهید شد که هزینه خیلی بیشتری نسبت به 10 واحد پرداخت کرده‌اید.

کیفیت نامناسب محصول نهایی

ضرب‌المثل «هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست»، در صنایع بیشتر خود را نشان می‌دهد. برای اینکه خرید یک نمونه بی‌کیفیت به راحتی می‌تواند بر کیفیت محصول نهایی و همچنین عملکرد دیگر تجهیزات تأثیر منفی بگذارد.

این تأثیر منفی خود می‌تواند دلیل ایجاد ضرر مالی شود. برای مثال، متأسفانه بعضی از برندهای متفرقه در بازار اقدام به عرضه لوله‌ استیل  L316 با کمترین قیمت می‌کنند. در لوله‌های استیل 316 L باید میزان رافنس کمتر از 0.4 (RA<0.4) باشد؛ چیزی که در لوله‌های این برندها و فروشگاه‌های عرضه‌کننده دیده نمی‌شود.

پولیش خوردگی ناقص یا بی‌کیفیت، موجب انباشت آلودگی و باکتری‌ها در لوله‌ها یا اتصالات استیل ارزان شده و درنتیجه شاهد محصول یا سیال خروجی بی‌کیفت یا حتی مضر خواهیم بود؛ مانند رب‌های تیره که بو و رنگ متفاوت نسبت به بقیه برندها دارند یا دیگر موارد که باعث مسمویت یا بیماری مصرف‌کنندگان خواهند شد.

آسیب به محیط و کارکنان

شاید برای شما این سوال به‌وجود بیاید که استفاده از اتصالات استیل ارزان و نامرغوب چه ارتباطی به وارد شدن آسیب به کارکنان و محیط دارد؟ برای مثال استفاده از اتصالات دنده‌ای استیل نامرغوب، به راحتی می‌تواند باعث نشت سیالات شود. اگر سیالاتی که درون لوله منتقل می‌شوند شیمیایی باشند، نشت آن‌ها می‌تواند باعث سمی شدن محیط یا انفجار در خطوط تولید و آسیب به سلامت کارکنان شود.

همچنین اگر به هر دلیلی یکی از اتصالات دچار مشکل شود، بر عملکرد دیگر تجهیزات تأثیر گذاشته و حتی باعث می‌شود تا آن‌ها هم از کار بیفتند.

درمورد اتصالات جوشی استیل نیز این موضوع وجود دارد؛ استفاده از اتصالات استنلس استیل جوشی ارزان و بی‌کیفیت، موجب می‌شود تا خطر تَرک‌خوردگی جوش افزایش یافته و حین انجام جوشکاری یا پس از اتمام آن نمود پیدا کند.

همچنین از دیگر معایب اتصالات استیل ارزان از نوع جوشی، می‌توان به کاهش مقاومت، ایجاد و انباشت آلودگی، جوش‌های ناسازگار و ایجاد مشکلات در تعمیر و نگهداری اشاره کرد.

مزایا و نشانه‌های اتصالات استیل باکیفیت چیست؟

مقاومت کششی بالا: اتصالات استیل با کیفیت دارای سطح بالایی از مقاومت کششی هستند؛ به این معنی که می‌توانند مقدار قابل توجهی از نیروی کششی را بدون شکستن یا تغییرحالت تحمل کنند.

مقاومت در برابر خوردگی: اتصالات استیل با کیفیت، در برابر خوردگی مقاوم‌اند. خوردگی مواد شیمیایی می‌تواند اتصالات استیل را ضعیف کرده و طول عمر آن را کاهش دهد؛ بنابراین یک اتصال استیل با کیفیت بالا، باید دارای پوشش‌ محافظتی یا عناصری باشد که از خوردگی جلوگیری نمایند.

دقت ابعاد: داشتن دقت ابعاد در یک اتصال استیل با کیفیت، به این معنی است که ابعاد و میزان تحمل‌ مشخصی را برای یک کاربرد خاص برآورده می‌کنند. این امر تناسب و سازگاری مناسب در مجموعه‌ها یا سازه‌ها را تضمین کرده و هرگونه شکاف یا ناهماهنگی را به‌حداقل می رساند.

طول عمر و دوام بالا: اتصال استیل باکیفیت دارای طول عمر و دوام عالی است و می تواند برابر شرایط سخت محیطی و تغییرات دما مقاومت کند. این موضوع باعث می‌شود تا هزینه تعمیر و نگهداری بسیار کمتری نسبت به استفاده از اتصالات استیل ارزان داشته باشند.

جمع‌بندی: اتصالات استیل ارزان یا باکیفیت؟

در این مقاله سعی کردیم تا از تمامی جوانب معایب اتصالات استیل ارزان را بررسی کرده و همچنین به مزایای استفاده از استیل باکیفیت اشاره نماییم. استفاده از اتصالات استیل ارزان نه تنها هزینه تعویض، نگهداری و یا تعمیر بسیاری خواهند داشت، بلکه از نظر تاثیر بر کیفیت محصول تولیدی نیز می‌توانند هزینه‌ها و خطرات جبران‌ناپذیری را به صنایع تحمیل نمایند.

شما می‌توانید باکیفیت‌ترین اتصالات استیل، اعم از اتصالات دارویی استیل، اتصالات غذایی استیل، تبدیل استیل و دیگر تجهیزات و محصولات استیل را، از طریق ارتباط با شرکت تولیدی و بازرگانی استیل پاسارگاد تهیه نمایید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *